marți, 26 aprilie 2016

Pernuţă calmantă de cimbrişor

   Nu cu mult timp în urmă salteaua din fân era un obiect foarte obișnuit în orice casă. Azi, pentru că nimic nu mai este cum a fost, pentru unii a ajuns să fie doar o aminitire plăcută din casa bunicii. Eu nu am întâlnit această saltea niciodată în copilărie, dar citind Heidi am ajuns să visez la un astfel de aşternut. Şi l-am avut, pentru o scurtă perioadă de timp, într-o vacanţă în care a trebuit să dorm cu copiii la cort. Bineînţeles salteaua nu mi-a înşelat aşteptările: Moale, caldă, iar  despre mirosul mentei şi al ierburilor care se răspândeau de sub noi ce să mai zic? Nimic mai plăcut!
   Acum, pentru că sunt înconjurată de atâta cimbrişor mi-am îndeplinit o altă dorinţă mai veche de a mea: Am făcut o pernuţă umplută cu cimbrişor care este deosebit de utilă în nevralgii. Deci în cazul crampelor abdominale, stomacale, şi menstruale, în spasmele organelor pelviene, în umflături, contuzii şi reumatism vechi, în nevralgii faciale sau dentare. Eu am folosit-o recent cu succes pentru durere de dinte și ureche. După mine această pernuţă poate fi pusă deasemeni şi la capul bebeluşilor, uleiurile volatile ale cimbrişorului pot avea efect calmant asupra respiraţiei şi implicit asupra somnului.



   Pernuţa este umplută cu cimbrişor dar şi cu alte plante care cresc în jurul lui şi care se culeg inevitabil împreună în proporţie de 95% cimbrişor.


  Pernuţa se încălzeşte pe uscat într-o tigaie sau pe sobă şi se aplică pe locul dureros. Acest procedeu se face de câte ori este nevoie fără ca valoarea plantelor să scadă pentru că uleiurile volatile se elimină lent.

  Pernuța se poate cumpăra de la magazinul  din Vatra Familiei EmiliAna la prețul de 15 lei + săpun cadou!!!


Notă: Informațiile sunt culese din cartea Mariei Treben - Sănătate din farmacia Domnului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu