duminică, 24 aprilie 2016

Codiţa-şoricelului, regina plantelor din România

    Codiţa-şoricelului este una din preferatele mele datorită parfumului amărui răspândit în jur cu putere de arşiţa lunilor de vară, datorită minunatei culori roz despre care nu ştiam că este posibil să o aibă şi am descoperit acest lucru aici, în păşunile Ardealului, dar cel mai mult pentru forţa ei vindecătoare pe care am experimentat-o şi eu. O folosesc de foarte mulţi ani, cel mai mult sub formă de infuzie şi la baie. Este pe primul loc pentru mine în tratarea virozelor respiratorii. Are un efect spectaculos de rapid, cu condiția să se consume mult ceai și fierbinte. Poate pentru că o iubeam atât de mult şi mi-am dorit să o am cât mai aproape de mine căci, întotdeauna trebuia să o cumpăr, acum o am din belşug în grădina mea. Am cules din ea toată vara, împreună cu copii şi ea parcă tot mai frumoasă creştea. Iar în infuzie are deosebita calitate că nu este atât amară precum o ştiam eu, până şi fetiţa mea o bea cu plăcere.





  Cunoscută şi la noi din timpuri străvechi şi folosită pentru peste 100 de boli, în special pentru puterea ei de a întări sistemul imunitar şi pentru afecţiuni ale femeilor căci ea influenţează în toate privinţele în mod favorabil organele genitale. Se mai spune despre ea că prin forţa ei depurativă poate alunga din organism boli instalate de ani de zile.
   Ajută deci în caz de cancer genital, iar băile de şezut cu codiţa-şoricelului  în inflamaţii ale ovarelor, incontinenţa urinară, leucoree (scurgeri), mâncărimi  vaginale, prolaps uterin, răni pe colul uterin. Deasemenea ceaiul ajută în caz de răceli, migrene, dureri de spate, hemoragii pulmonare, hemoragii stomacale, hemoroizi care sângerează, stimulează activitatea renală regulată, înlătură inapetenţa, balonările şi crampele stomacale, tulburările hepatice, inflamaţiile traiectului stomacal şi intestinal, stimulează activitatea intestinală şi reglează scaunul, ajută şi în tulburări circulatorii şi spasme vasculare, anghină pectorală. Are puterea de a forma sângele înfluenţănd astfel pozitiv măduva osoasă,  de folos şi în osteoporoză şi poate vindeca împreună cu obligeana cancerul pulmonar.
  Deasemeni tinctura obţinută din macerarea plantei în alcool este foarte bună în special pentru uz extern în tratarea rănilor deschise şi în frecţii în osteoporoză, iar intern în digestie grea. 


   Iar uleiul obţinut din flori macerate în ulei presat la rece de măsline sau de floarea soarelui ajută în caz de arsuri de tot felul ale pielii, inclusiv arsurile cu substanţe chimice.


  
    Preparare: Infuzie dintr-o linguriţă  cu vârf de plantă la o cană cu apă. Se beau mai multe căni pe zi, cât de fierbinte se poate. 
   Pentru baie se pune peste noapte 100 gr de plantă uscată la 6-7 l de apă. A doua zi se dă în clocot şi se adaugă la apa de baie. Se stă în baie 20 de minute, cu rinichii bine acoperiţi de apă. După baie se intră ud în pat, învelit în halat sau prosop de baie, timp de o oră pentru a transpira.
   Planta uscată o găsiți la magazinul din Vatra Familiei EmiliAna, la prețul de 4 lei și 14 lei.




Notă: Informaţiile sunt culese din cartea Mariei Treben - Sănătate din farmacia Domnului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu