duminică, 5 aprilie 2015

Săpun natural cu... cartofi

       Întotdeauna mi-au plăcut lucrurile simple, cu puţine ingrediente și în același timp inedite. Şi când spun asta mă refer în general la orice. Machiaj (pe vremea când mă machiam), haine, reţete culinare sau... cele la care vreau să mă refer acum, reţete de săpun. Inspiraţia a venit tot dintr-o carte (precum și alte activități ale mele) care se numeşte: Curăţenia gospodăriei prin mijloace naturale de Ana Huţanu. În această carte sunt câteva reţete de săpunuri vechi şi mi-am propus să încerc şi eu câteva, tocmai datorită simplităţii lor şi a faptului că deja cunoşteam eficienţa săpunurilor făcute în casă. O asemena reţetă este: Săpun obţinut la rece, din ulei şi cartofi
       Reţeta este foarte simplă și rapidă: se amestecă 1 l de ulei, cu 1 l de apă, cu 2 kg de cartofi (cântăriți și apoi curățați și rași) și cu 1/2 kg sodă caustică (pare multă sodă, dar sunt aproape 4 l de lichid), plus un pumn de frunze de pelin. În scurt timp, doar prin amestecarea cu o lingură, rezultă o masă aparent gelatinoasă (nici măcar nu a fost nevoie să încălzesc uleiul, doar am lăsat amestecul de sodă și apă să se mai răcească). Adaosul de cartofi face ca săpunul să se lege foarte ușor, un avantaj pentru săpunul făcut doar din ulei, care se știe că ajunge să se lege într-un timp mult mai îndelungat față de săpunurile ce conțin grăsimi solide.

      după ce a fost porționat și lăsat să se usuce arată așa; stratul alb exterior este amidonul din cartofi                                                                    


       Săpunul face o spumă fină și are un miros slab dar plăcut de plante. Este un săpun simplu, din ingrediente ce se găsesc în orice casă ( eu am folosit chiar şi ulei rafinat de floarea soarelui), ușor de făcut și eficient. Curăță bine pielea și părul, dar și hainele.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu