duminică, 29 martie 2015

Urzica, super-aliment şi medicament

      După mine, sărbătoarea Paştelui nu este altceva decât sărbătoarea în care se celebrează reînvierea naturii. În care fiinţele umane ar trebui să conştientizeze şi nemurirea lor, deci acceptarea faptului că toată creaţia lui Dumnezeu este vie. Că nimic nu moare, totul se transformă şi se desăvârşeşte.
      Iar postul dinaintea acestei sărbători este chiar ,,gustarea" din însăşi viaţa ce recapătă noi forme şi culori. De aceea, pentru mine acest post înseamnă, de multă vreme încoace, bucuria că exist şi pot lua şi eu parte la acest spectacol desăvârşit care este reînvierea naturii. 
       Printre primele plante ce apar, aşa, ca un cadou din partea naturii pentru om, căci numai el le poate folosi datorită usturimii lor, este urzica. Doar de câţiva ani am învăţat să o apreciez atât de mult, dar de când am descoperit-o este nelipsită din viaţa mea. În noua mea grădină, nu era la început nici un firişor, dar anul acesta, surpriză:

                       Prima plăntuţă de urzică din Vatra Familiei mele a apărut!

    Am fost foarte încântată când am văzut-o. Ştiu că de acum nimic nu o va mai opri să se înmulţească.
     În curtea părinţilor însă, unde locuiesc acum, o am din belşug şi de aceea o pot consuma zilnic. Eu cred că aceste plante vin ca un ajutor pentru noi, pentru ca prin puterea lor vindecătoare să ,,reînviem" şi noi.
   Deci urzica este cea mai puternică plantă depurativă, care curăţă foarte bine sângele şi îl înnoieşte, despre care se zice că niciodată nu se poate forma ceva malign dacă o folosim. De mare ajutor în cazuri de nisip la rinichi (chiar eu i-am observat eficienţa în acest sens, căci de fiecare dată când o consum aşa intensiv, îmi trec durerile de spate care acum deduc că se datorau rinichilor), este o sursă de fier, ajută la eliminarea apei din ţesuturi şi cavităţile naturale ale corpului, de folos în cloroze, anemii şi boli grave ale sângelui. vindecă alergiile de tot felul (chiar și guturaiul de fân), ajută la îndesirea părului (prin spălarea cu infuzie şi fricţionarea scalpului cu tintură de urzică), de ajutor în viroze şi infecţii bacteriene, anihilează predispoziţia la răceli, combate afecţiunile artritice şi reumatice ( prin băi complete cu urizici), ajută în afecțiuni biliare, hepatice și splenice (chiar și tumoare la splină), secreții abundente ale stomacului și aparatului respirtor, crampe și ulcere stomacale, ulcere intestinale și boli de piep, stări de oboseală, eczeme, bătaturi purulente, ciupercă la unghii, mâncărimi, în sciatici, lumbago și nevrite (dacă se freacă foarte ușor locurile dureroase cu o urzică proaspătă).

      De la primele frunzuliţe am început şi eu să o consum zilnic.


       Şi o pregătesc fie crudă, fie fiartă în:

                        Băutura verde, aici cu urzici , kombucha şi fructe





           În diferite paste, cu nuci sau hrean




        În delicioasă supă rece



      Şi fiartă cu diferite garnituri, iar dacă e foarte tânără nu mai este nevoie să fie fiartă înainte de a se adăuga în mâncarea propriu zisă.







     Rădăcinile de urzică se pot macera în alcool, pentru a obţine tinctura, foarte benefică pentru păr şi scalp, prin masarea capului cu ea. Înlătură mătreaţa, face părul fin şi lucios.


    Într-adevăr urzica este un super-aliment. Este foarte gustoasă, nutritivă şi săţioasă (prin conţinutul de proteină). 
     Îl vindecă, îl hrăneşte şi cândva îl şi îmbrăca pe om.

   Preparare:
   Pentru consum intern: Infuzie dintr-o linguriţă cu vârf de plantă la o cană cu apă. Se beau între 1-3 căni pe zi de ceai.
  Pentru uz extern: Pentru spălat pe cap se pun cam 200 gr de plantă uscată în 5 l de apă şi se încălzesc pe foc mic până la fierbere. Se dă vasul deoparte pentru 5 minute. Se foloseşte această apă la spălat şi la clătit părul şi de preferat cu un săpun făcut în casă.
    Pentru băi complete: Se pun 200 gr de plantă în 6-8 litri de apă rece și se asă aprox. 12 ore. Apoi se încălzește și se adaugă la apa de baie, în care se intră cu tot corpul, mai puțin zona inimii care trebuie să stea afară. Baia durează 20 min, după care fără a se șterge, se intră în pat pentru a transpira învelit într-un prosop sau halat.                                                                                      
                                                                         
     Planta uscată o găsiţi la magazinul Vatra Familiei EmiliAna, la prețul de 5 lei și 18 lei.
             


   Notă: Informaţii culese din cartea Mariei Treben - Sănătate din farmacia Domnului. Mai multe informații găsiți și aici.
    





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu